Over

Over deze copywriter


Hoi. Ik ben Nellie.

De schrijvende kracht achter TextCom

Een verhaal willen vertellen, maar het niet op papier krijgen. Teksten schrijven voor je website besteed jij liever uit. Want jouw passie en focus liggen bij je eigen werk, dat waar jij goed in bent. Je zoekt dus nog iemand die online teksten kan schrijven voor jouw organisatie. Klinkt het jou bekend in de oren? TextCom helpt je graag vooruit.

Ik schrijf tekst die zorgt voor een klik met de klant


Ik ben Nellie Nijholt, freelance tekstschrijver en copywriter. En een praktische denker die 15 jaar werkte als tekstschrijver, verslaggever, copywriter en eindredacteur. Mijn ervaring zet ik in bij het produceren van online teksten, commerciële uitingen, blogs, zakelijke artikelen en bedrijfscommunicatie. 

Ik schrijf creatieve, effectieve online teksten die graag en gemakkelijk worden gelezen door jouw doelgroep.

En ben als copywriter altijd in ontwikkeling


Ik lees veel over tekstschrijven en copywriting en volg met regelmaat een opleiding of training. Nog belangrijker: ik experimenteer veel. Door te A/B-testen en live testen met klanten, wordt een website zoveel beter! 


Dit jaar heb ik bij ING het verkeer op de pagina's van zakelijk verzekeren met 14% verhoogd door te focussen op SEO. En sinds kort ben ik mijn eigen webshop gestart, Silja Amsterdam. Met SEO en adverteren boost ik mijn eigen online verkoop.


Het gebruik van effectieve teksten in jouw toon en in de taal van je doelgroep draagt bij aan online succes

We schrijven 1995. Ik ben 8 jaar oud en verhalen vertellen is mijn grootste hobby. Fantasierijke kinderverhalen, mijn belevenissen en gedichtjes schrijf ik op in mijn boek. Op school klim ik regelmatig in de pen. Is het niet voor de schoolkrant dan stuur ik wel een verslag van mijn schoolavonturen naar de lokale krant. De Zuid-Friesland, waar ik later nog voor zal schrijven, plaatst mijn eerste bericht. Talent, hard werken en motivatie hebben me gebracht waar ik nu ben. Schrijven maakt mij blij. Schrijven met een doel nog meer. Jouw klant heeft twee vragen wanneer hij je website bezoekt:

  1. Bied jij wat ik nodig heb? En dat kan gaan om een product, dienst, maar ook om informatie of vermaak.
  2. Ben jij de juiste partij voor mij? Kortom, ben je te vertrouwen?

Buiten je comfortzone valt zoveel te beleven

'Doen!', dat is één van mijn kernwaarden. Kies een koers, maak beslissingen, probeer nieuwe dingen. Ja, dat is spannend. Maar het brengt je veel. Dat ervaarde ik toen ik net begon met schrijven. Een omslagpunt in mijn leven kwam in 2008: "Een horecaondernemer is vannacht vermoord, vandaag houden we op het eiland voor het eerst een stille tocht. Burgers, politici en familie lopen mee. En jij doet hier verslag van." Het stagedag 1 bij het Antilliaans Dagblad. 


Met samengeknepen billen ga ik heen, leer ik nieuwe mensen kennen en kom ik terug met een pakkend nieuwsbericht en beeldend achtergrondverhaal. Moederziel alleen ben ik naar Curaçao gereisd. Want waarom zou ik binnen mijn comfortzone blijven als daarbuiten veel meer te beleven valt? Deze sprong in het diepe doet mij beseffen: ik ben geboren om op te schrijven wat een ander niet in woorden kan uitdrukken. Nu, ruim 12 jaar later, schrijf ik in opdracht van verschillende organisaties.

Focus op jouw geluk, juist als ondernemer

Ik doe wat mij blij maakt. Hoe zit dat met jou? Stap jij wel eens uit je comfortzone? Ik kan je vertellen… het schuurt, jeukt en het is behoorlijk spannend. Je comfortzone oprekken kan op verschillende manieren: een nieuw product op de markt brengen, de communicatiestrategie van jouw organisatie over de kop gooien, een marathon lopen of een vreemde taal leren. Begin ermee! Jij zult zien dat je groeit als ondernemer, maar ook als mens. Begin in kleine stapjes, bijvoorbeeld met het uitbesteden van teksten. Ik ben er voor je.

Wat kan ik voor je doen?


Worstel jij met tekst of strategie? Of wil je meer weten over mijn werkwijze? Stuur een bericht en je hoort binnen één werkdag van mij. 

Share by: